Culorile de pe masini corespund unor coduri scrise in interiorul masinii – de obicei in portbagaj, pe stalpii de usa sau etichete plasate sub capota.
Aceste coduri formate de regula din 2 sau 3 cifre si 2 sau 3 litere sunt esentiale pentru detectarea cu exactitate a culorii atunci cand revopsiti o piesa.
Introduse intr-un program special al furnizorului (Standox) de vopsea, acestea genereaza o reteta care are in lista culorile necesare si cantitatea exacta ce trebuie folosita. In amestec omogen, acestea respecta de obicei 98% din culoarea masinii initiale.
Pentru un aspect excelent al reparatiei, in cazul in care vreti sa evitati orice risc de diferenta de culoare (mai ales in cazul in care aveti culori rare ca maro mustar sau ocru – ou de rata – sau visiniu metalizat) deoarece aceste culori de obicei au probleme la imitatia lor, recomandam procedeul de “pierdere”. In vopsitorie, acest procedeu tehnic se practica deseori si are ca scop atenuarea aspectului de diferenta de culoare intre o piesa revopista proaspat si una veche alaturata. Piesa alaturata se vopseste partial, iar total se aplica lac auto. Efectul este in final excelent, se asigura un aspect al culorii piesei revopsite care nu va diferi vizual de restul masinii.