Pentru vopsitoria unei aripi ideala este si o grunduire suplimentara la interiorul ei, mai ales in zona de contact imediat cu apa care sare de la roti.

Aripile noi, mai ales ce neoriginale(After Market) au aproape obligatoriu nevoie sa fie protejate inainte de vopsire cu un strat de grund anticoroziv si teroson in interior. Pretul mic de achizitie, cateodata si de 4 ori mai mic (si nu numai) confirma deseori banuiala ca ar putea sa reziste mai putin la coroziune.

Pretul unei aripi la vopsitorie incepe de la 200 Lei si ajunge la un Cupee A4, de ex. La aproximativ 700 Lei.

                             Varianta standard de vopsire

  1. Implica demontarea apoi montarea ulterioara pe masina, cu demontarea subansamblurilor de pe bara, proiectoare, grile, bandouri, suport stropitori, spoiler interior.

Avantaje:

  1. Suprafata e vopsita astfel complet, fapt imposibil de realizat practic cu bara pe masina
  2. Lacul se poate depune ( datorita pozitiei de vopsire orizontale) mai uniform si intr-un strat relativ mai gros.
  3. Se evita, prin vopsirea separata, riscul de gazari, stropiri ale restului masinii, crescand astfel nivelul de calitate al lucrarii.
  1. Bara se vopseste total chiar daca zona afectata este mai mica sau plasata in extremitatea piesei – ideal de altfel pentru un aspect omogen si perfect, din punct de vedere vizual, dar si ca rezistenta in timp.

Preturi practicate:

  1. Demontare  + Montare, aceasta operatie in general, adaugata la pretul de vopsitorie, costa la Logan 30 RON, la Opel Astra H 40 RON, la BMW Seria 3, 70 RON, Audi Q7 120 RON, in functie de complexitatea demontarii/montarii si a valorii masinii.
  2. In general, la vopsit preturile sunt cuprinse intre 250 RON si 600 RON.

Ex: Audi Q7  120 RON Demontare/Montare + 600 RON Vopsit = 720 RON + TVA
Opel Astra H, 280 RON Vopsit + 40 RON Demontare/Montare”

Varianta economica de vopsire

Acest tip de vopsire se face “pe masina”. Bara nu se demonteaza, izolatia acopera totalitatea pieselor din jur.

Costul de vopsire pentru o bara incepe de la 270 RON .

Indiferent de marimea suprafetei afectate, mai ales in masura in care ati pastrat partile desprinse din bara la momentul impactului, in general, in 80% din cazuri…Totul se repara. In functie de suprafata afectata, o reparative completa inclusiv vopsitorie poate costa:

De exemplu: O bara cu o fisura de 10 cm – 100RON + costul obisnuit de vopsitorie

Metodele de reparatii sunt diverse, de la incalzirea pentru remodelarea suprafetei initiale, pana la cusaturi cu metal sau lipire prin topire, armatura de plasa metalica insertizata in plastic prin interior. Finisarea suprafetei afectate cu chituri speciale de rezistenta la soc.

 

Particularitatea o reprezinta pregatirea suprafetei noi a barii in conditiile in care aceasta ar putea venii fara grundul (Fiuler sau sprit chit) classic de fabrica.

Daca incercam sa evitam riscul de a sari ulterior vopseaua sau lacul de pe bara, atunci trebuie sa se respecte tehnica de prevopsire recomandata pt suprafete de plastic. In general “plasticul primer”, un grund special care ajuta la o aderenta mai buna a vopselei fiuler, dar si o serie de alte pregatiri specific.

Exista din pacate, suprafate de plastic ale barilor noi, de regula cele foarte ieftine, care nu permit conditii de garantie impotriva riscului de cojire a vopselei. In aceste cazuri, este util sa se verifice cu atentie calitatea piesei.

Costuri: Tratament pentru suprafata plastic 90 RON + Costul normal.

Varianta vopsire premium cu lac ceramic

Daca preferati o vopsitorie cu grad maxim de rezistenta la zgarieturi, protectie indelungata ca si la masinile de lux, va recomandam folosirea gamei de lac de la strandox.

Pretul este cu 35% mai mare fata de vopsirea cu lac normal.

Vopsitorie bara retus

Aceasta tehnica va da posibilitatea sa reduceti pana la 50% din costul reparatiei, vopsind local zona afectata.

Nu in toate cazurile se dovedeste o varianta viabila si se poate face o evaluare clara, daca puteti ajunge cu masina la service.

 

In functie de suprafata afectata si zona putem folosi extractorul de tabla (un aparat folosit la indreptarea tablei de pe caroserii) sau,  prin demontarea tapiteriei, incercam sa readucem suprafata usii la forma initiala.

Costurile pt revopsirea unei usi incep de la 280 RON.

In mod normal se scoate si manerul, acesta vopsindu-se separat daca este nevoie. Operatia de demontare si montare este in jur de 20-30 RON.

Suprafata plafonului (de regula de pana la 2.5 ori mai mare decat orice alta piesa de pe masina) in cazul in care este afectata prin infundare, este necesara demontarea tapiteriei de interior, care la randul ei nu este posibila decat dupa demontarea stalpilor din interior (tapiteriei de stalpi)

Suprafata interioara a tablei de plafon, dupa reparatie, in functie de cat de afectata a fost, se protejeaza cu covorase de teroson. Aceste placi sunt aplicate prin lipire cu aer cald.  Rolul acestora este de a preveni vibratia sau flambarea tablei in urma indreptarii acesteia.

 

99% din farurile fabricate in ultimii 12 ani au suprafata transparenta din plastic, mai exact un Plexiglas extrem de rezistent la soc sau impact. Dezavantajul este ca spre deosebire de sticla, aceste suprafete in timp se matuiesc, scazand considerabil luminozitatea farului.

Tehnica de lustruire a acestor suprafete se face cu success utilizand materiale profesionale de slefuit marca “3M”, dar conteaza la fel de mult experienta acumulata de echipa noastra – de exemplu, exista riscul ca unele faruri sa aiba un strat de suprafata mai dur, de alta consistenta. De aceea, ideal este sa nu se depaseasca grosimea acestui strat. In cazul in care se doreste si protejarea suprafetei slefuite, putem aplica cu succes unul sau doua straturi de lac de caroserie, efectul este spectaculos: Rezistenta in timp creste.

 

Orice plastic, component al masinii dumneavoastra, in general se poate reconditiona, repara.

Metodele sunt diverse, de la incalzire cu feon de caldura, pana la lipire sau armare cu insertie de plasa metalica – totul se poate reface, readuce la forma initiala. Solutiile pentru reparatie sunt diverse si se aplica chiar si in cazul in care lipsesc parti din piesa respectiva.

 

Acest  tip de curatare necesita timp si o atentie mult diferita fata de o spalare obisnuita interioara. Practic fiecare centimetru patrat al interiorului masinii dumneavoastra este umezit cu o solutie care contine un detergent special, apoi cu aspiratorul profesionar Varcer se extrage din tapiteria umeda detergentul. Urmeaza curatiri succesive, pana se obtine un aspect multumitor.

Durata unei astfel de spalari este cuprinsa intre 3 si 8 ore, iar pretul cuprins intre 100 RON si 250 RON.

 

Duritatea dar si grosimea stratului de lac de pe masina dumneavoastra permite ca zgarieturile superficiale, matuiala de pe suprafata pieselor sa dispara in urma aplicarii cu ajutorul masinii de slefuit din vopsitorie a 3 tipuri de smirghel de granulatie cuprinsa intre 1200 si 3000 (capacitatea abraziva) dar si ulterior a 3 straturi de solutie de polishare care contine particule micronice abrazive. Aceste procedee se aplica progresiv pana la un luciu perfect.

Efectul este spectaculos si rezistenta in timp indelungata, practic nu este vorba de o ceara depusa care acopera defectele, ci de slefuirea stratului de lac.

Un polish professional total, in functie de suprafata masinii, dar si de cat de zgariata este suprafata vopsita, poate costa intre 150 RON si 900 RON.

 

In caz ca luati decizia sa va vopsiti total masina, aveti avantajul unui luciu omogen pe toata suprafata, eliminand astfel si riscul de a vedea diferente de nuante intre piese, usi, aripi etc.

Pentru un vopsit total de calitate este necesara demontarea ornamentelor oglinzilor, barilor, bandourilor, manerelor.

Exista riscul ruperii anumitor sisteme de prindere (cleme) de pe masina, de aceea la calculul total de costuri trebuie luat in considerare si acest lucru.

Pentru o calitate superioara, masina se poate vopsi in doua etape – prima data vopsirea capotei, barilor, bandourile  si manerele, iar in a doua etapa restul masinii. Astfel se asigura o intindere perfecta a stratului de lac.

 

 

 

 

Culorile de pe masini corespund unor coduri scrise in interiorul masinii – de obicei in portbagaj, pe stalpii de usa sau etichete plasate sub capota.

Aceste coduri formate de regula din 2 sau 3 cifre si 2 sau 3 litere sunt esentiale pentru detectarea cu exactitate a culorii atunci cand revopsiti o piesa.

Introduse intr-un program special al furnizorului (Standox) de vopsea, acestea genereaza o reteta care are in lista culorile necesare si cantitatea exacta ce trebuie folosita. In amestec omogen, acestea respecta de obicei 98% din culoarea masinii initiale.

Pentru un aspect excelent al reparatiei, in cazul in care vreti sa evitati orice risc de diferenta de culoare (mai ales in cazul in care aveti culori rare ca maro mustar sau ocru – ou de rata – sau visiniu metalizat) deoarece aceste culori de obicei au probleme la imitatia lor, recomandam procedeul de “pierdere”. In vopsitorie, acest procedeu tehnic se practica deseori si are ca scop atenuarea aspectului de diferenta de culoare intre o piesa revopista proaspat si una veche alaturata. Piesa alaturata se vopseste partial, iar total se aplica lac auto.  Efectul este in final excelent, se asigura un aspect al culorii piesei revopsite care nu va diferi vizual de restul masinii.

Asiguram demontarea si montarea acestora in conditii de garantie si siguranta; vopsirea acestor ornamente se face cu nuante identice cu tenta mata sau lucioasa si folosim vopsea profesionala (NU spray!!), calitatea finala fiind astfel excelenta.

Putem opta de asemenea pentru modificarea culorilor de la interior in nuanta exterioara, efectul vizual fiind excelent daca v-ati saturat de vechiul aspect.

Sudura in aluminiu, a jantelor sau conductelor A.C . (sau a oricaror alte componente gen baie de ulei, tampon motor, carcasa de cutie viteze) o realizam cu succes folosind aparate de sudura KEMPI, marca de prestigiu in domeniu. Asiguram la cerere si vopsirea ulterioara si finisarea acestora.

De obicei, pasajele de pe aripile de spate, adica zonele din jurul rotilor, ruginesc, sau pragurile, usile la partea de jos, in timp se corodeaza si neprotejate ajung sa afecteze progresiv tabla, facand cu atat mai costisitoare interventia cu reparatia cu cat trece mai mult timp.

In unele cazuri este necesara taierea complete a zonei ruginite si refacerea ei din table. Sudura (tipul acesteia) este esentiala pentru o buna calitate a reparatiei, iar noi suntem pregatiti cu aparate de sudura cu  argon, evitand sa supraincalzim tabla, decalind astfel zona reparata. Protejam ulterior partea din interior cu terosoane speciale sau masti speciale de tinichigerie, materiale care obtin o izolare optima a suprafetei sudate.

Folosim si variante economice, cu chit de fibra de sticla aplicat in zona gaurita de rugina. Alegerea procedeelor este in final a dumneavoastra, in functie de bugetul pe care il aveti.

Daca preferati o vopsitorie cu grad maxim de rezistenta la zgarieturi, protective indelungata ca si la masinile de lux, va recomandam folosirea gamei de lac ceramic de la Standox.

Pretul este cu 35% mai mare fata de vopsirea cu lac normal.

 

 

Capota fata, expusa la pietricelele care sar la viteza mare de obicei de la masina din fata, se deterioreaza mai ales la partea din fata langa faruri si masca fata. Reparatia presupune slefuirea defectelor pana la disparitia acestora, apoi protectia cu un strat de reparatie aplicata ulterior, si in final, urmeaza bineinteles vopsirea.

Orice alte defecte, rugina, lovituri din accident, se remediaza cu aparatura si tehnica de ultima generatie, rezultatele fiind excelente.

Avem experienta necesara de a repara masina dvs indiferent de gradul distrugerii – suprafata accidentata. Este la alegerea dumneavoastra daca veti repara cu piese noi sau SH. La fel, daca preferati indreptarea anumitor piese sau inlocuirea efectiva a acestora.

Aceasta abordare flexibila a service-ului nostru va permite sa alegeti in functie de buget o solutie optima.

Aparatura pentru indreptat, la cele mai inalte standarde de calitate, precum si izolarea zonei sudate -reparate anticoroziune folosind  masticuri si terosoane 3M, va asigura garantia lucrarii 3 ani! Nu veti avea asadar niciun fel de probleme si griji cu rugina!